Πώς ενισχύουμε το μεταβολισμό μας για περισσότερες καύσεις;

metavolismos

Ο μεταβολικός ρυθμός σας καθορίζει το πόσο γρήγορα το σώμα σας είναι σε θέση να κάψει θερμίδες και πόσο εύκολα μπορείτε να βάλετε ή να χάσετε βάρος.

Το στρες, η έλλειψη ύπνου, η αποχή από τη γυμναστική και η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών επηρεάζουν αρνητικά το μεταβολικό ρυθμό. Το ίδιο συμβαίνει αν υπάρχει δυσλειτουργία στο θυρεοειδή αδένα.

Μερικοί από μας έχουν πολύ γρήγορο μεταβολισμό και κάνουν πολλές καύσεις , ενώ κάποιοι άλλοι από εμάς δεν έχουν.

Ωστόσο, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να δοθεί το έναυσμα στον μεταβολισμό να αρχίσει να εργάζεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα κάνοντας τρελές καύσεις!

Ο μεταβολισμός, επηρεάζεται από τις εξής παραμέτρους 

1.την ηλικία: Με την αύξηση των χρόνων ηλικίας, μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός.

2.το ύψος: Όσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος, τόσο περισσότερες ενεργειακές ανάγκες έχει, άρα και πιο αυξημένο μεταβολισμό.

3.τη μυϊκή μάζα: Όσο περισσότερη μυϊκή μάζα υπάρχει σε έναν οργανισμό, τόσο περισσότερες καύσεις είναι σε θέσει να κάνει.

4.το φύλο: Οι γυναίκες έχουν περισσότερο λιπώδη ιστό.

5.τη φυσική δραστηριότητα: Όταν ο ανθρώπινος οργανισμός γυμνάζεται, διατηρεί σε καλά επίπεδα τη μυϊκή του μάζα, ή την αυξάνει, κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στην αύξηση του βασικού μεταβολισμού.

6.τη συχνότητα των γευμάτων: Με την τροφή, ο μεταβολισμός ενεργοποιείται, γιατί έτσι καίγονται θερμίδες κατά τη διάρκεια της πέψης.

7.το ποσοστό Λίπους: Όσο πιο αυξημένο είναι το ποσοστό λίπους, τόσο πιο μειωμένος είναι και ο βασικός μεταβολισμός.

Πώς ενισχύουμε το μεταβολισμό μας για περισσότερες καύσεις;

1. Τρώμε κάθε 3 ώρες

“Τα σνακ επιταχύνουν το μεταβολισμό σου, καθώς κρατούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου.

Αυτό μειώνει επίσης και τα επίπεδα της ινσουλίνης, της ορμόνης που οφείλεται για την αποθήκευση του λίπους.

2. Δε μετράμε θερμίδες

Είναι ό,τι  το χειρότερο μπορείς να κάνεις.

Ελαττώνοντας δραματικά τις θερμίδες που προσλαμβάνει το σώμα μέσω της διατροφής, στην πραγματικότητα αυτό αρχίζει να την εξοικονομεί, επιβραδύνοντας έτσι το μεταβολισμό.

3. Τρώμε πάντα πρωινό

Οι μεταβολικές λειτουργίες επιβραδύνουν κατά τη διάρκεια του ύπνου, γι ‘αυτό είναι τόσο σημαντικό να αναπληρώνετε σωστά το σώμα σας με ένα θρεπτικό πρωινό.

4. Πίνουμε 6-8 ποτήρια νερό καθημερινά

Εάν το σώμα  είναι ενυδατωμένο, έχουμε περισσότερη ενέργεια, που σημαίνει ότι θα καίμε  περισσότερες θερμίδες.Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που έπιναν οκτώ ή περισσότερα ποτήρια νερό την ημέρα έκαψαν περισσότερες θερμίδες από εκείνους που έπιναν τέσσερα.

5. Μην ξεχνάμε  τα μονοακόρεστα λιπαρά

Αναφερόμαστε στα ‘καλά’ λιπαρά, τα οποία περιέχονται σε τροφές, όπως το ελαιόλαδο, το ταχίνι, οι ξηροί καρποί και το αβοκάντο.

Επιταχύνουν το μεταβολισμό, καίγοντας λίπος.

Όταν καταναλώνετε μονοακόρεστα λιπαρά κάθε φορά που τρώτε, επιβραδύνετε την αφομοίωση του σακχάρου στην κυκλοφορία του αίματος .

7. Τρώμε κάτι ελαφρύ πριν πάμε για ύπνο

Κι όμως πλέον δεν θεωρείται απαγορευτικό.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Φλόριντα ανακάλυψαν ότι οι άνδρες, οι οποίοι κατανάλωναν ένα βραδινό σνακ που περιελάμβανε 30 γραμμάρια πρωτεΐνης είχαν υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό σε σύγκριση με εκείνους που δεν έτρωγαν τίποτα.

8. Απέφυγε όσο μπορείς τα τεχνητά γλυκαντικά

Τα ποτά, τα οποία περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά μπορεί να “μπερδέψουν” τις φυσιολογικές μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού, αυξάνοντας έτσι την όρεξη.

9. Προσπαθήστε να τρώτε κάθε μέρα τις ίδιες περίπου τροφές

Έρευνα που διεξήχθη μάλιστα το 2012 από το Πανεπιστήμιο Hebrew έδειξε ότι τα ποντίκια, τα οποία τρέφονταν σποραδικά με τροφές υψηλές σε λιπαρά πήραν περισσότερο βάρος από εκείνα τα οποία έτρωγαν όμοιες τροφές κάθε μέρα.

10. Φάτε περισσότερη πρωτεΐνη

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American Dietetic Association έδειξε ότι οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες προκαλούν μεγαλύτερη απώλεια μυϊκής μάζας σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, ενδεχομένως επιβραδύνοντας το μεταβολισμό τους.

Διαβάστε επίσης:

Θέλεις να χάσεις βάρος χωρίς δίαιτα; Βάλε λίγη άσκηση στη ζωή σου!

Comments

comments

No Comments Yet

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>