Στρες: Καταπολέμησέ το με… φρούτα και λαχανικά!

Τα νέα ευρήματα, που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση BMJ Open, επιβεβαιώνουν εκείνα προγενέστερων μελετών που είχαν δείξει ότι οι κάθε είδους σαλάτες κάνουν καλό στην ψυχική υγεία και στο στρες.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το όφελος αυτό οφείλεται στις βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και τα διάφορα φυτοχημικά συστατικά που επιδρούν ευεργετικά στον εγκέφαλο.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες στο άρθρο τους, η μελέτη τους πραγματοποιήθηκε σε 60.404 άνδρες και γυναίκες από την Αυστραλία, οι οποίοι είχαν ηλικία άνω των 45 ετών κατά την έναρξή της.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, τον τρόπο ζωής και την ψυχολογική διάθεσή τους δύο φορές (την περίοδο 2006-2008 και το 2010).

Όπως διαπίστωσαν, όσοι εθελοντές έτρωγαν καθημερινά 3-4 μικρομερίδες λαχανικών είχαν 12% λιγότερες πιθανότητες να αναφέρουν έντονο στρες, σε σύγκριση με όσους δεν έτρωγαν καθόλου ή έτρωγαν ελάχιστα λαχανικά.

Αντίστοιχα, όσοι έτρωγαν 5-7 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών είχαν 14% μικρότερο κίνδυνο στρες, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν λιγότερες από 4 μικρομερίδες ημερησίως.

Μία μικρομερίδα λαχανικών αντιστοιχεί σε 100 γραμμάρια τροφίμου, ενώ μία μικρομερίδα φρούτων μπορεί να αντιστοιχεί σε ένα μικρό μήλο ή σε ένα μικρό πορτοκάλι ή σε ένα αχλάδι ή σε μισή μπανάνα ή σε ένα μανταρίνι ή σε ένα ροδάκινο κ.λπ.

Η ευεργετική δράση των φρούτων και των λαχανικών ήταν πιο ισχυρή στις γυναίκες.

Όσες εθελόντριες έτρωγαν 3-4 μικρομερίδες λαχανικών την ημέρα είχαν 18% μικρότερο κίνδυνο έντονου στρες, όσες έτρωγαν 2 μικρομερίδες φρούτων είχαν 16% μικρότερο κίνδυνο στρες και όσες έτρωγαν 5-7 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών είχαν 23% λιγότερες πιθανότητες στρες.

«Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι η μέτρια αλλά καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με χαμηλότερα ποσοστό ψυχολογικού στρες», δήλωσε η δρ Μέλοντι Ντινγκ, από τη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ.

Πηγή : Web Only- Ta nea.gr

Comments

comments

No Comments Yet

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>