Γευστική χωριάτικη σαλάτα με κινόα

σαλάτα με κινόα

Η κινόα είναι ένα δημητριακό υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη (13%) και για τον λόγο αυτόν τα Ηνωμένα Έθνη την έχουν κατατάξει στις υπερτροφές (superfoods). Είναι σημαντικό ότι η πρωτεΐνη που περιέχει είναι πλήρης –πράγμα που σημαίνει ότι έχει όλα τα σημαντικά αμινοξέα στις αναλογίες που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα–, ένα χαρακτηριστικό που είναι σπάνιο για τις φυτικές πηγές τροφής. Η πρωτεΐνη που περιέχει είναι πλήρης—πράγμα που σημαίνει ότι έχει όλα τα σημαντικά αμινοξέα στις αναλογίες που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα—ένα χαρακτηριστικό που είναι σπάνιο για τις φυτικές πηγές τροφής. Εκτός από πρωτεΐνες και αμινοξέα, η κινόα επίσης περιέχει:

κινόα

Ω3 λιπαρά τα οποία ωφελούν την καρδιά. Επίσης είναι καλή πηγή φωσφόρου και έχει πολύ μαγνήσιο και σίδηρο. H κινόα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, ευνοώντας τη λειτουργία του εντέρου και την παράταση του κορεσμού. Είναι μια τροφή ελαφριά και εύπεπτη, ιδανική για ηλικιωμένα άτομα, καθώς ανεβάζει τον αιματοκρίτη, βοηθά στην καλή τροφοδότηση του εγκεφάλου με αίμα και επιπλέον έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, κάτι που σημαίνει ότι δεν αυξάνει με απότομο ρυθμό το σάκχαρο στο αίμα, καθιστώντας την κινόα ένα εξαιρετικό τρόφιμο για πρόληψη αλλά και ρύθμιση του διαβήτη. Περιέχει επίσης κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και διάφορες βιταμίνες του συμπλέγματος Β (βοηθάει τον μεταβολισμό, την ανάπτυξη και την επούλωση των ιστών, την παραγωγή ορμονών και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων).
Η κινόα είναι επίσης καλή πηγή ασβεστίου, και ως εκ τούτου είναι χρήσιμη για χορτοφάγους και για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Υλικά για γευστική και εύκολη σαλάτα (αποτελεί από μόνη της πλήρες γεύμα)

1 1/2 κούπα κινόα βρασμένη (μοιάζει με δημητριακό, αλλά δεν είναι)
● 1 ντομάτα ψιλοκομμένη
● 1/2 αγγούρι ψιλοκομμένο
● 1/2 κούπα τυρί φέτα σε κύβους
● 1/2 κουτ. γλυκού ρίγανη
● Λίγο αλάτι και ελαιόλαδο
● Προαιρετικά ψιλοκομμένα: κρεμμύδι, ελιά, πιπεριά
Προσθέτουμε τα υλικά σε ένα μπολ, ρίχνουμε τη ρίγανη, αλάτι, ελαιόλαδο και ανακατεύουμε απαλά.

Καλή όρεξη!

Comments

comments

 

Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

 

No Comments Yet

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>