Ήξερες πως ο παγωμένος καφές φραπέ είναι ευεργετικός για την υγεία;

Ο παγωμένος καφές φραπέ είναι είναι ευεργετικός για την υγεία. Είναι Ελληνικής επινόησης αφρώδες κρύο ρόφημα, που δεν παρασκευάζεται πουθενά αλλού πέραν της χώρας μας.  Τα βασικά συστατικά του είναι στιγμιαίος καφές, νερό, παγάκια, ζάχαρη και γάλα. Η εφεύρεσή του έγινε το 1957 από το Δημήτρη Βακόνδιο, στη Θεσσαλονίκη. Σ’ ένα διάλειμμα που έκανε κατά την διάρκεια της έκθεσης θέλησε να πιει καφέ, αλλά επειδή δεν έβρισκε ζεστό νερό σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το σέικερ για να φτιάξει τον καφέ του με κρύο νερό. Έτσι γεννήθηκε ο γνωστός σε όλους μας καφές φραπέ! Ο καφές φραπέ, πέρα από τη δροσιά που μας προσφέρει τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, αποτελεί ιδανικό τρόπο για να μας κρατήσει σε εγρήγορση τις απαιτητικές μέρες της εβδομάδας, χάρη στα 65-100mg καφεΐνης που περιέχει ανά μερίδα. Η καφεΐνη δρα στον οργανισμό αυξάνοντας την προσοχή και τη συγκέντρωση και μειώνοντας την πνευματική κόπωση.

Πώς ο παγωμένος φραπέ είναι ευεργετικός για την υγεία;

Η συστηματική κατανάλωση καφέ σχετίζεται με τον χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης των χρόνιων εκφυλιστικών παθήσεων, όπως είναι η νόσος του Αλτσχάιμερ, αλλά και το Πάρκινσον, ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, καθώς και ορισμένες μορφές καρκίνου, όπως του ενδομητρίου, του προστάτη, του παχέως εντέρου και του ήπατος.

Ο στιγμιαίος καφές έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη από άλλα είδη καφέ. Αυτό δεν είναι αλήθεια για όλες τις μάρκες, αλλά αν διαβάσετε τις ετικέτες, μπορείτε να βρείτε στιγμιαίο καφέ με μόλις 27 mg καφεΐνης ανά μερίδα. Μια μερίδα είναι συνήθως 1 κουταλάκι του γλυκού. Ένα φλιτζάνι από άλλα είδη καφέ έχει τουλάχιστον 95 mg καφεΐνης.

Αν έχετε ήδη υψηλή χοληστερόλη ή οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου, ο στιγμιαίος καφές είναι μια καλύτερη επιλογή από τον γαλλικό ή ελληνικό καφέ.

Επειδή συνήθως τον προτιμάμε γλυκό, η ζάχαρη του προσθέτει 20 θερμίδες ανά κουταλάκι και το γάλα περίπου άλλες 10-20 θερμίδες ανάλογα με την ποσότητα και ελάχιστα λιπαρά. Θεωρείται, επίσης,  αρκετά βαρύς για το στομάχι, πολύ διεγερτικός, ενώ έχει και υπακτική δράση.

Τέλος, η πρόσληψη κατάλληλης ποσότητας καφεΐνης που είναι μέχρι και 400mg ανά ημέρα δεν σχετίζεται με αρνητικές για τον οργανισμό συνέπειες.

 

Comments

comments

No Comments Yet

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>