Kοιλιακή παχυσαρκία: Πως θα την καταπολεμήσεις!

 

paxysarkia

Η λεγόμενη κοιλιακή παχυσαρκία αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για το μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει στην πρώιμη στεφανιαία αρτηριοπάθεια.

Τί είναι η κοιλιακή παχυσαρκία και πώς θα την καταπολεμήσεις; 4 tips θα είναι οι σύμμαχοί σου!

Το μεταβολικό σύνδρομο αποτελεί την κατεξοχήν νόσο που μπορεί να αντιμετωπιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό με αλλαγή του τρόπου ζωής, δηλαδή απώλεια βάρους και τακτική αεροβική άσκηση.

Δεν είναι τυχαίο που το σύνδρομο αυτό εμφανίζεται τόσο έντονα τα τελευταία χρόνια στο Δυτικό κόσμο. Το σώμα μας δεν είναι φτιαγμένο για τη μεταχείριση που του κάνουμε.

Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα μετακινούνται παντού με το αυτοκίνητο και τρώνε πολύ περισσότερο από όσο ο οργανισμός τους χρειάζεται σαν πηγή ενέργειας σε αντίθεση με πριν πενήντα χρόνια όπου περπατούσαν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά και έτρωγαν λιγότερο και πιο υγιεινά.

Η απώλεια 10% του σωματικού βάρους ( δηλαδή 9 κιλών σε κάποιον που ζυγίζει 90 κιλά) επιφέρει μείωση κατά 30% του κοιλιακού λίπους, του πιο επικίνδυνου παράγοντα για την ανάπτυξη του μεταβολικού συνδρόμου.

«Αυτός ο κοιλιακός τύπος της παχυσαρκίας είναι παθογόνος και χαρακτηρίζει το μεταβολικό σύνδρομο (αυξημένη περίμετρος μέσης, αυξημένη αρτηριακή πίεση, χαμηλή «καλή» χοληστερίνη (HDL) και αυξημένο σάκχαρο αίματος).

Η παθολογική σημασία της άθροισης λίπους στην κοιλιά παραμένει ακόμα και εάν το σωματικό βάρος εμφανίζεται φυσιολογικό, με Δείκτη Μάζας Σώματος κάτω από 25kg/ m».

Υπάρχουν 4 βασικοί τομείς που θα μας βοηθήσουν να καταπολεμήσουμε το κοιλιακό λίπος.

1. Σωματική άσκηση

Η έντονη σωματική άσκηση θα διώξει το λίπος, συμπεριλαμβανομένου του σπλαχνικού λίπους.

Τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας άσκησης, 5 φορές την εβδομάδα είναι απαραίτητα.

Το περπάτημα μετράει σαν σωματική άσκηση αρκεί να έχει ζωηρό ρυθμό σε βαθμό που να αυξάνονται οι καρδιακοί μας παλμοί, να αναπνέουμε πιο γρήγορα και να ιδρώνουμε λιγάκι.

2. Διατροφή

Δεν υπάρχει μαγική δίαιτα για το κοιλιακό λίπος

. Όταν χάνουμε όμως σωματικό βάρος ακολουθώντας καλή διατροφή ή κάνοντας δίαιτα, τότε το λίπος στην κοιλιακή χώρα είναι από τα πρώτα που θα χάσουμε.

Αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει στη μείωση του κοιλιακού λίπους είναι η κατανάλωση φυτικών ινών.

10 γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών την ημέρα μπορούν να μας βοηθήσουνε να συσσωρεύεται λιγότερο σπλαχνικό λίπος με την πάροδο του χρόνου.

Αυτή η ποσότητα αντιστοιχεί σε δύο μικρά μήλα την ημέρα ή μια κούπα αρακά ή φασολάκια.

3. Ύπνος

Ο σωστός ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στο κοιλιακό λίπος.

Όσοι κοιμούνται 6 με 7 ώρες κάθε βράδυ τείνουν να συσσωρεύουν λιγότερο σπλαχνικό λίπος σε σχέση με αυτούς που κοιμούνται λιγότερο από 5 ώρες αλλά και από εκείνους που κοιμούνται περισσότερες από 8 ώρες.

4. Στρες
Όλοι έχουν στρες, το σημαντικό όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο το διαχειριζόμαστε.

Το καλύτερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να χαλαρώνουμε με φίλους ή την οικογένειά μας και να εξασκηθούμε να διώχνουμε την ένταση.

Αυτό θα βοηθήσει να παραμείνουμε υγιείς και να παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις.

Διαβάστε επίσης:

Τί πρέπει να τρώμε για να είμαστε υγιείς;

Comments

comments

 

Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

 

No Comments Yet

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>