Τί πρέπει να τρώμε για να είμαστε υγιείς;

diatrofh

Είμαστε ό,τι τρώμε λένε οι διατροφολόγοι και οι γιατροί.  Για να είμαστε υγιείς σωματικά και ψυχικά και να λειτουργούμε ως καλορυθμισμένο ρολόι πρέπει να τρώμε όλες τις ομάδες τροφών σε σωστή ποσότητα.

Τί πρέπει να τρώμε για να είμαστε υγιείς;

Για να λειτουργήσει το ανθρώπινο σώμα πρέπει να έχει θρεπτικά συστατικά.

Οι βασικές θρεπτικές ουσίες είναι πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη και λάδια, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και νερό.

Πρωτεΐνες

Η πρωτεΐνη είναι η πιο πλούσια ουσία του σώματος εκτός από το νερό και ενδεχομένως το λίπος.

Οι ζωοτροφές όπως το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, το γάλα και τα αυγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες.

Καλές φυτικές πηγές πρωτεΐνης είναι τα φασόλια, τα μπιζέλια, τα καρύδια, το ψωμί και τα δημητριακά.
Ο συνδυασμός φυτικών πηγών, όπως το φυστικοβούτυρο με ψωμί ολικής αλέσεως ή ρύζι με φασόλια, παρέχει εξαιρετική πρωτεΐνη.

Ομοίως συνδυάζει φυτικές και ζωικές πηγές όπως δημητριακά και γάλα ή μακαρόνια και τυρί.

Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας του σώματος.

Υπάρχουν τρία διαφορετικά είδη υδατανθράκων. Περιλαμβάνουν άμυλο, ζάχαρη και ίνες.

Το άμυλο είναι κατασκευασμένο από αλυσίδες μικρών σακχάρων.

Όταν αυτές οι αλυσίδες διασπώνται κατά τη διάρκεια της πέψης, έχουμε ενέργεια.

Λαμβάνουμε 4 θερμίδες από κάθε γραμμάριο αμύλου (ή ζάχαρης).

Δεν παίρνουμε θερμίδες από τις ίνες επειδή τα σώματά μας δεν μπορούν σπάσουν τις ίνες κατά τη διάρκεια της πέψης.

Τα σάκχαρα δεν είναι απαραίτητα τρόφιμα.

Τα εξευγενισμένα ή τροποποιημένα σάκχαρα παρέχουν ενέργεια (θερμίδες) αλλά δεν περιέχουν θρεπτικά συστατικά.

Περιστασιακά γλυκά δεν είναι επιβλαβή για ένα υγιές, ενεργό άτομο, αλλά η υπερβολική ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των δοντιών όταν τρώγονται μεταξύ των γευμάτων, ειδικά σε κολλώδη σνακ που προσκολλώνται στα δόντια.

Λίπη και λάδια

Τα λίπη στη διατροφή είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.

Κάνουν ορισμένες βιταμίνες διαθέσιμες για χρήση στο σώμα, μαλακώνουν ζωτικά όργανα, αποτελούν μέρος όλων των κυττάρων του σώματος και βοηθούν στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος.

Τα λίπη καθυστερούν επίσης την αίσθηση της πείνας, επειδή ένα μείγμα τροφίμων που περιέχει λίπος παραμένει περισσότερο στο στομάχι.

Ο σίδηρος βοηθά στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων, αυτά τα κύτταρα βοηθούν το αίμα να μεταφέρει οξυγόνο από τους πνεύμονες σε κάθε κύτταρο του σώματος.

Πλούσιες πηγές σιδήρου είναι το κρέας, ιδιαίτερα το συκώτι, κρόκοι αυγών και σκούρα πράσινα λαχανικά.

Ασβέστιο

Ο καθένας σε κάθε ηλικία χρειάζεται ασβέστιο.

Αυτό το μεταλλικό στοιχείο βοηθά στην κατασκευή οστών και δοντιών και είναι απαραίτητο για την πήξη του αίματος.

Οι καλύτερες πηγές είναι το γάλα και το σκληρό τυρί.

Άλλα είναι τα πράσινα φύλλα, ξηροί καρποί και μικρά ψάρια όπως σαρδέλες με οστά που μπορούν να καταναλωθούν.

Ο φώσφορος σε συνδυασμό με το ασβέστιο κάνει δυνατά οστά και δόντια.

Μια δίαιτα που παρέχει αρκετές πρωτεΐνες και ασβέστιο παρέχει επίσης αρκετό φώσφορο.

Άλλα σημαντικά μεταλλικά στοιχεία είναι το νάτριο, το κάλιο, το ιώδιο, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος και ο χαλκός.

Βιταμίνες

Όλα τα ζώντα είδη χρειάζονται βιταμίνες για την ανάπτυξη και την υγεία.

Κάθε βιταμίνη έχει συγκεκριμένους ρόλους για να παίξει.

Πολλές αντιδράσεις στο σώμα απαιτούν αρκετές βιταμίνες και η έλλειψη ή η περίσσεια οποιουδήποτε μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία ενός άλλου.

Νερό

Για να επιβιώσει κάποιος, κάθε κύτταρο στο σώμα του πρέπει να περιβάλλεται από νερό.

Το νερό συμμετέχει ενεργά σε πολλές χημικές αντιδράσεις και είναι απαραίτητο για τη μεταφορά άλλων θρεπτικών ουσιών, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και την εξάλειψη των αποβλήτων.

Οι απαιτήσεις για το νερό ικανοποιούνται με πολλούς τρόπους, όπως για παράδειγμα τα φρούτα, που τα περισσότερα αποτελούνται περισσότερο από 90% νερό.

Διαβάστε επίσης:

Η σούπερ δίαιτα της Βίκυς Χατζηβασιλείου!

 

Comments

comments

 

Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!

 

No Comments Yet

Απαντήστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>