Το τελευταίο διάστημα, έχει παρατηρηθεί η ολοένα και πιο στενή «σχέση» του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τα μέλη του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης facebook. Οι χρήστες, δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση, στις αγορές, μέσω σελίδων, ή ομάδων πωλήσεων, του facebook, γιατί θεωρούν ότι διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό. Δεν είναι, όμως, λίγοι αυτοί, που αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα, όταν αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν αγορές, μέσω facebook:
«Αγόρασα ένα Χ προϊόν, πλήρωσα, όπως με καθοδήγησαν, μέσω μηνυμάτων, αλλά δεν το παρέλαβα, ποτέ.»
«Θέλω να υπαναχωρήσω από τη σύμβαση αγοράς, αλλά δε μπορώ να επικοινωνήσω, μαζί τους.»
«Είναι ελαττωματικό το προϊόν, που αγόρασα, αλλά αρνούνται να μου δώσουν στοιχεία επιστροφής του προϊόντος ώστε να μου το αντικαταστήσουν.»
Το ΚΕ.Π.ΚΑ – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, έχει δεχτεί αρκετά παράπονα, για το θέμα αυτό και συμβουλεύει τους καταναλωτές, με στόχο τη μείωση, ή ακόμα καλύτερα την εξάλειψη των προβλημάτων, που έχουν προκύψει.
Οι καταναλωτές πρέπει:
Προτού προβούν σε μία αγορά, να κάνουν έρευνα, σχετικά με την σελίδα, ή την ομάδα, που επισκέφτηκαν.
Να ψάξουν, στο διαδίκτυο, συμπληρωματικές πηγές, για την εταιρία, ή για τα προϊόντα, που διαφημίζονται και σε περίπτωση που δυσκολευτούν, να βρουν κάτι σχετικό, ή δε βρουν τίποτα, καλό θα ήταν να μην προχωρήσουν στην αγορά.
Να διαβάσουν, προσεκτικά, τυχόν σχόλια, που το facebook δίνει τη δυνατότητα, στους χρήστες, να καταθέσουν, αξιολογώντας τις σελίδες που επισκέπτονται και τα προϊόντα, που προσφέρονται. Παρακολουθώντας αυτά τα σχόλια ο καταναλωτής, έχει πιθανότητες να μην πέσει θύμα απάτης.
Οι χρήστες δεν πρέπει να παρέχουν τα προσωπικά τους δεδομένα, από τη στιγμή, που δεν είναι βέβαιοι, για την ασφάλεια της σελίδας/ομάδας, και για το ποιος κρύβεται, από πίσω.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συμβουλεύει τους καταναλωτές, που αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν αγορές, μέσω κοινωνικών δικτύων, να είναι «διπλά» προσεκτικοί.