Γιε μου πού πας; Θεατρική κριτική & νικητές διαγωνισμού

Η θεατρική παράσταση που αξίζει να δείτε φέτος το καλοκαίρι!

Της: Έπη Τρίμη

Βρεθήκαμε  στην επίσημη πρεμιέρα της παράστασης “Γιε μου πού πας”;  Πλήθος επωνύμων όπως η Λόλα Νταϊφά, η Κατερίνα Γκαγκάκη, η Ελεονώρα Μελέτη, η Δέσποινα Βανδή, ο Κρατερός Κατσούλης, η Βάσω Γουλιεμάκη, ο Κώστας Σόμμερ, οι αδελφές Μαγγίρα κ.ά. ήταν εκεί για να απολαύσουν και να στηρίξουν τους ηθοποιούς και φίλους τους.

Υπόθεση:

Πρόκειται για μια εξαιρετική σύγχρονη κωμωδία που βασίζεται τόσο στο θέμα της ομοφυλοφιλίας όσο και τις ερωτικές σχέσεις. Ο γιος  (Ντίμης / Ορφέας Παπαδόπουλος) είναι το παιδί μιας τυπικής ελληνικής μικροαστικής επαρχιώτικης  οικογένειας.

Από συνειδητή  επιλογή είναι ομοφυλόφιλος , κάτι που το είχε αποκρύψει από τους γονείς του.

Συζεί, όπως κάθε κανονικό ζευγάρι,  με το σύντροφό του (Ερμόλαο / Παντελή Καναράκη).

Όταν μετά από μια συναισθηματική απιστία της συζύγου του ( Άννα/ Άβα Γαλανοπούλου) έρχεται από την Έδεσα ο πατέρας του να τον επισκεφτεί ( Ηλίας Γκόγκος/ Τάσος Γιαννόπουλος)  ξετυλίγεται ένα απίστευτο κουβάρι ανατροπών και τραγελαφικών καταστάσεων μεταξύ όλης της οικογένειας και του ομόφυλου ζευγαριού.

Η τυπική αρχικά αντίδραση άρνησης και μη αποδοχής της ενσυνείδητης  επιλογής του γιού κάνει τον πατέρα να προσπαθεί με κάθε μέσο να επαναφέρει «στο σωστό δρόμο» το παιδί του. Προσλαμβάνει, δε, μια «πεταλουδίτα της νύχτας» ( Πάολα/ Νίκη Λάμη) για να τον πείσει να αλλάξει σεξουαλικές πεποιθήσεις.

Το τι θα γίνει στη συνέχεια θα το δούμε επί σκηνής.

Κριτική:

Η πρωτότυπη κωμωδία είναι των Sam bobrick -Ron clark. Η μετάφραση και η απόδοση στα ελληνικά έγινε με απέραντο σεβασμό και με χιούμορ που αγγίζει την ελληνική κοινωνία. Θίγει ένα ευαίσθητο θέμα που αφορά στην ομοφυλοφιλία και στην αποδοχή. Σε παράλληλο χρόνο  βλέπουμε τη σημασία της κατανόησης και της συγχώρεσης  του άντρα προς τη γυναίκα του, που λόγω κούρασης και τριβής της σχέσης η σύζυγος απιστεί.

Ας ξεκινήσουμε από τα σκηνικά λέγοντας πως είναι πλούσια και καλόγουστα. Τα ρούχα, η μουσική και ο φωτισμός επίσης.

Στη σημερινή πρεμιέρα είδαμε μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών που είχε ενσκήψει με ιδιαίτερο σεβασμό στο ρόλο του. Οι ηθοποιοί, δε,  είχαν επιλεχθεί προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια για ρόλους που της πηγαίνουν «γάντι».

Το εκτόπισμα όλων τους, το χιούμορ και οι ατάκες τους μοναδικές.

Ο Τάσος Γιαννόπουλος, ως πατέρας, διαθέτει απέραντο χιούμορ, εκτόπισμα και προβάλει επάξια το ρόλο του τόσο ως συντηρητικός πατέρας, όσο και στη φάση που ονειρεύεται, απελευθερώνεται  και «βλέπει/νιώθει» τον εαυτό του ως ομοφυλόφιλο.

Ο Ορφέας Παπαδόπουλος, ως γιος ενσαρκώνει το ρόλο του χωρίς να γελοιοποιείται ή να μεγαλοποιεί την όλη επιλογή του , δίνοντας επάξια το στίγμα του ως ομοφυλόφιλος. Άνετος επί σκηνής τόσο στις αμήχανες στιγμές του ρόλου, όσο και σε αυτές που επικρατεί το χιούμορ  μάς βάζει στη λογική του να σκεφτούμε πώς ένα παιδί αποφασίζει να αποκαλυφθεί στην οικογένειά του. Γήινος και ανθρώπινος όπως κάθε ένας από εμάς που θα μπορούσε να είναι στη θέση του, αποδεικνύει πως η επιλογή του για το ρόλο αυτό  δεν ήταν τυχαία.

Ο Παντελής Καναράκης, ως σύντροφος είναι παραπάνω από απολαυστικός. Το χιούμορ του, οι κινήσεις του και ο εκπληκτικός τρόπος που διαχειρίζεται τη θέση του έναντι τόσο του συντρόφου του όσο και των «πεθερικών» είναι υπέροχος. Η μανιέρα του δεν έχει τίποτα το αποκρουστικό ή το χυδαίο και κατορθώνει να γίνει μετά από συμπληγάδες συμπαθής  και αγαπητός κερδίζοντας την αποδοχή της οικογένειας. Οι σκηνές που διαδραματίζονται είναι απείρου κάλους. Τα μάτια του, η φωνή του και οι κινήσεις του προκαλούν γέλιο που πηγάζει από τον ταλαντούχο αυτόν άνθρωπο.

Η Άβα Γαλανοπούλου, ως μητέρα είναι υπέροχη και απολαυστική από τη αρχή έως το τέλος. Πρόκειται για  μια κωμική ηθοποιό ιδιαιτέρως αγαπητή στο κοινό που διαθέτει πολύ χιούμορ, χαρακτηριστική φωνή και βέβαια σε κάθε της ρόλο ενσαρκώνει με απόλυτη επιτυχία το χαρακτήρα που υποδύεται.

Τέλος η Νίκη Λάμη τόσο λόγω ταλέντου όσο και σωματότυπου είναι άψογη στο ρόλο της ως «πεταλουδίτσα της νύχτας». Πικάντικη, ζωηρή, λαϊκή και άμεση  χωρίς να γίνεται πρόστυχη είναι εξαιρετική.

Συνοψίζοντας θα έλεγα πως αποτελεί μια κωμωδία αξιώσεων όπου η κάθε λεπτομέρεια αποδεικνύει τον επαγγελματισμό και το σεβασμό όλων απέναντι σε θέματα ταμπού.

Σφιχτή πλοκή, ευχάριστοι και ανθρώπινοι διάλογοι με μηνύματα που  σε κάνουν να απολαύσεις την παράσταση χωρίς να βαρεθείς ή να θιχτείς από βωμολοχίες.

Πρωταγωνιστούν με αλφαβητική σειρά:

Άβα Γαλανοπούλου, Τάσος Γιαννόπουλος, Παντελής Καναράκης, Νίκη Λάμη, Ορφέας Παπαδόπουλος.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελλιές

Σκηνοθεσία: Βασίλης Θωμόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσσα Χατζηανδρέου

Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς – Νατάσσα Παπαστεργίου

Κοστούμια: Αλεξάνδρα Κατσαϊτη

Φωτισμοί: Γιώργος Φωτόπουλος

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος (studio amΥnΤa 13)

Δημόσιες σχέσεις – Προβολή: Μαργαρίτα Δρούτσα, mdroutsa@gmail.com

Παραγωγή: Δημήτρης & Θοδωρής Μαροσούλης

Ώρες Παραστάσεων:

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή: 21:15

Σάββατο: 19:00 & 21:15

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος: 16€.

Φοιτητικό – Παιδικό – Ανέργων – Αμεα: 12€

Ώρες:

Σάββατο (απογευματινή) γενική είσοδος 12€

Θέατρο Αθηνά: Δεριγνύ 10, Αθήνα 104 34, Τηλέφωνο: 21 0823 7330

Ευχαριστώ την κ. Φανή Κατσανού για την πρόσκληση καθώς και τον κ. Ορφέα Παπαδόπουλο.

—————————————————————————-

Οι νικητές των δύο διπλών προσκλήσεων για την παράσταση του Σαββάτου  15.7.17 και ώρα 19:00 είναι οι εξής: 

-Πρώτη πρόσκληση: Θεόδωρος Προπατορίδης & Κώστας Διόγος

-Δεύτερη  πρόσκληση: Κωνσταντίνος Σπύρου & Αγγελική Αργυροπέδου

Ευχαριστούμε όλους για τις συμμετοχές σας. 

Comments

comments