20 λάθη στη διακόσμηση που πρέπει να αποφύγουμε

Εμπιστευόμαστε το γούστο μας, αλλά δεν είναι πάντα αρκετό για ένα αρμονικό αποτέλεσμα. Διάσημοι interior designers έχουν καταγράψει τα σημαντικότερα ατοπήματα που διαπράττουμε όταν διακοσμούμε μόνοι μας το σπίτι μας.

1 Έλλειψη βασικού σχεδίου

Μην προσπαθείτε να εφαρμόσετε μονομιάς καθετί που έχετε ονειρευτεί ή που έχετε ζηλέψει στις σελίδες των περιοδικών, διότι έτσι μπλέκεστε ακολουθώντας αυθόρμητα πότε τη μία κατεύθυνση και πότε την άλλη. Είναι σημαντικό να έχετε προαποφασίσει ποιο περίπου ύφος θέλετε να έχει ο χώρος σας και να μείνετε όσο γίνεται πιο κοντά σε αυτό. Αναπάντεχοι συνδυασμοί δεν εξαιρούνται, βέβαια, αφού το στοιχείο της έκπληξης είναι συχνά το ζητούμενο στη διακόσμηση. Αλλά για να σπάσεις τους κανόνες, πρέπει πρώτα να τους γνωρίζεις.

bohemian-style2 Μη τηρουμένων των αναλογιών

Μην ξεχνάτε ότι οι αναλογίες καθορίζουν όχι μόνο το ντύσιμο αλλά και το ντεκόρ. Η τήρησή τους είναι ο λόγος για τον οποίο δεν θα στριμώχναμε ποτέ ένα κρεβάτι με ουρανό και έναν πολυέλαιο σε ένα υπνοδωμάτιο 3×4 μ. Τι να την κάνεις, επίσης, την ντιζάιν τραπεζαρία όταν τα γόνατα των συνδαιτυμόνων δεν χωράνε κάτω από το τραπέζι; Ο όγκος και το ύψος των επίπλων σε σχέση με τις διαστάσεις του δωματίου είναι καθοριστικά για ένα αρμονικό αποτέλεσμα. Ενα γιαπωνέζικο coffeetable μπροστά σε έναν ψηλό καναπέ, ένα πανύψηλο μπαρ, μια ογκώδης σιφονιέρα ή καρέκλες με ψηλή πλάτη σε χαμηλοτάβανο δωμάτιο είναι, σίγουρα, παραδείγματα προς αποφυγήν. Μην ξεχνάτε ότι η αρμονική κλιμάκωση και η αλληλουχία των επιφανειών, απαλλαγμένη από οπτικά εμπόδια, δίνει την αίσθηση της άνεσης ειδικά στους μικρούς χώρους.

3dfirstaid_φωτορεαλισμος_1002015-11-18-1447870102-1455424-HSTAR8_JessieMillerPortfolioBachelorPadMediaRoomBookshelfChaise_v.jpg.rend.hgtvcom.1280.17073 Με βάση τη ζωή των άλλων…

Μην παίρνετε αποφάσεις με αμιγώς αισθητικά κριτήρια ή με άξονα μια ιδεατή πραγματικότητα που δεν έχει σχέση με τον τρόπο ζωής σας. Το αποτέλεσμα είναι λύσεις δυσλειτουργικές, οι οποίες δεν έχουν σχέση με την καθημερινότητά σας. Τι νόημα έχει, εξάλλου, ένα σπίτι που δεν καλύπτει τις ανάγκες των ενοίκων του, με γωνιές που μένουν ανεκμετάλλευτες; Αντί, για παράδειγμα, να αφήνετε την παρέα να κυλιέται στο χαλί, ίσως θα ήταν καλύτερα να αντικαταστήσετε την κουτσομπόλα-μπαρ από τα 60s με έναν καναπέ ακόμη. Επίσης μια ανοιχτή ή μια ευρύχωρη κουζίνα με προδιαγραφές δεύτερου καθιστικού καλύπτει τη φυσική τάση των οικογενειών να μεταφέρουν εκεί τη δράση για αρκετές ώρες της ημέρας. Γι’ αυτό μάθετε να αξιολογείτε ρεαλιστικά τις ανάγκες σας, προτού πάρετε οριστικές αποφάσεις.

ρετρό-vintage-καναπές-γωνιακός-διακόσμηση-τραπεζάκι-industrial-με-ρουστίκ-ξύλο-έπιπλα-πίνακας-ίλιον4
Εκτυφλωτικό χρώμα παντού

Τα πολλά έντονα χρώματα αποπροσανατολίζουν, κουράζουν, περιορίζουν, ενώ ολισθαίνουν εύκολα από την ποπ στην kindergarten αισθητική. Σύμφωνα με τον σταρ του interior design, Peter Marino, βέβαια, δεν χρειάζεται να φοβάστε τα τολμηρά χρώματα και ούτε είναι λύση να βάψετε ολόκληρο το σπίτι μπεζ, επειδή δεν μπορείτε να βρείτε άκρη με τις αποχρώσεις. Ειδικά για μικρούς χώρους, ασφαλές τρικ είναι μια ομοιογενής παλέτα, που περιλαμβάνει διαφορετικούς τόνους του ίδιου χρώματος για ένα αποτέλεσμα ζεστό και φωτεινό. Για την αγαπημένη σας έντονη απόχρωση είναι καλύτερα να περιοριστείτε μόνο σε έναν τοίχο ή σε σημεία του σπιτιού από τα οποία διέρχεστε – ένας φούξια διάδρομος σίγουρα είναι πιο διασκεδαστικός από έναν εκρού. Το ίδιο ισχύει και για τις έντονες ταπετσαρίες.

1367956355_05 Ατυχής διακοσμητικός «τεμαχισμός» του ενιαίου χώρου

Είναι σημαντικό να διατηρήσετε τη συνάφεια και τη συνέχεια στο ύφος ενός ανοιχτού χώρου. Αυτό δεν αποκλείει, βέβαια, την ανάγκη διαχωριστικών που οριοθετούν τις διαφορετικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να μετακινήσετε τον καναπέ και να δημιουργήσετε έναν διάδρομο κατά μήκος της μακριάς πλάτης του ή να αντικαταστήσετε με μια μοντέρνα νησίδα το άχαρο ψηλό πάσο που απομονώνει την κουζίνα. Εν είδει διαχωριστικών μπορούν να λειτουργήσουν επίσης ένας χαμηλός μπουφές ή ένα έπιπλο βιβλιοθήκης διπλής όψης (χωρίς πλάτη), προσφέροντας επιπλέον αποθηκευτικό χώρο. Σε γενικές γραμμές, η διαφάνεια σε διαχωριστικά και άλλες επιφάνειες επιτρέπει σε κάθε ενιαίο χώρο να «ανασαίνει».

IMG_4633_36 Μετ’ εμποδίων

Πολλά έπιπλα και αντικείμενα στο ίδιο λίβινγκ-ρουμ κάνουν τον χώρο να ασφυκτιά. Μπερδεμένα σχήματα, στριμωγμένα το ένα δίπλα στο άλλο, χάνουν την ομορφιά και την προσωπικότητά τους και απλώς συμμετέχουν σε ένα κομφούζιο. Γι’ αυτό, αν η πρόσβαση στον καναπέ σας γίνεται με… σλάλομ, ξεκινήστε την επιχείρηση less ismore, δημιουργώντας πρώτα από όλα ικανοποιητικούς διαδρόμους ανάμεσα στα έπιπλα ώστε να κινείστε απρόσκοπτα. Όσο κλισέ και να ακούγεται, δεν χρειάζονται πολλά πράγματα για ένα όμορφο και άνετο σπίτι. Η απλότητα, η φινέτσα και η ποιότητα αρκούν. Σύμφωνα με γκουρού του interiordesign, ένα περιβάλλον είναι επιτυχημένο σήμερα, αν οι επιφάνειές του είναι αυτές που προκαλούν το ενδιαφέρον, όταν η προσέγγιση απέναντι στα αντικείμενα είναι μινιμαλιστική.

classic7 Οι αταίριαστοι

Το τραπέζι που διαλέξατε είναι αξιόλογο και οι καρέκλες εξίσου στυλάτες, αλλά τελικά δεν κολλάνε μεταξύ τους ούτε και με τον μοντέρνο λακαριστό μπουφέ που είχατε παραγγείλει νωρίτερα. Αφήστε που το διάσημο ανάκλιντρο του LeCorbusier που βρήκατε σε δελεαστική τιμή από το Internet είναι μεν αξεπέραστο κομμάτι, αλλά σκοντάψατε επάνω του κάθε φορά που μπαίνετε ή βγαίνετε από το σπίτι. Οι παρορμητικές αγορές είναι συχνά άστοχες και έχουν αμφίβολο αποτέλεσμα, γι’ αυτό έχετε συνέχεια κατά νου τις δυνατότητες του χώρου σας. Από την άλλη πλευρά, αν αποφασίσετε να τα αγοράσετε όλα από το ίδιο μαγαζί, κινδυνεύετε να δημιουργήσετε ένα σπίτι με δωμάτια copy -paste των σελίδων του καταλόγου του καταστήματος. Γι’ αυτό κάντε πρώτα μια σοβαρή έρευνα αγοράς και μετά αυτοσχεδιάστε.

10

632047__interior-design-kitchen-furniture_p

8 Χωρίς μεζούρα

Είναι χορταστικός, άνετος, με μοντέρνο σχήμα. Δεν υπήρχε αμφιβολία ότι ήταν «αυτός» με την πρώτη ματιά. Δυστυχώς, όμως, τον αγοράσατε με υπολογισμούς διαστάσεων κατά προσέγγιση, χωρίς να αναρωτηθείτε στιγμή αν χωράει στο σημείο για το οποίο τον προορίζατε. Έτσι, όταν ο γωνιακός καναπές έφτασε στο σπίτι, συστήθηκε ως το πλέον αδηφάγο κομμάτι της επίπλωσης. Τώρα πρέπει να βρείτε coffee table σε μέγεθος κομοδίνου, να αλλάξετε θέση στο καλοριφέρ – ή να αποφασίσετε ότι πλέον θα ανοίγει μόνο η μία μπαλκονόπορτα – και να στηρίξετε στον τοίχο την τηλεόραση για να μπορείτε να κάνετε τις στοιχειώδεις κινήσεις στο καθιστικό. Όπερ και σημαίνει ότι δεν πρέπει να διαλέγετε τίποτε χωρίς μεζούρα ή και χωρίς την κάτοψη του καινούργιου σας σπιτιού. Την επόμενη φορά μετρήστε σχολαστικά τα δωμάτια προτού βγείτε στα μαγαζιά, κάντε την έρευνά σας παίρνοντας τις ακριβείς διαστάσεις όλων των επίπλων που σας άρεσαν και, όταν επιστρέψετε στο σπίτι, βγάλτε ξανά τη μεζούρα και χρησιμοποιώντας χαρτοταινία σημαδέψτε στο δάπεδο τις διαστάσεις των επίπλων και δείτε τες εφαρμοσμένες στον χώρο σας.

τραπεζάκι-σαλονιού-19 Έπιπλαπου «διώχνουν»

Μην ντραπείτε να δοκιμάσετε ξανά και ξανά τα έπιπλα που είναι υποψήφια να μπουν στο σπίτι σας. Καθίστε στον καναπέ που σας άρεσε. Ξαπλώστε, βολευτείτε. Πόσες στάσεις αλλάξατε, προτού νιώσετε αναπαυτικά; Αν η πλάτη της πολυθρόνας σάς «πετάει» έξω από το κάθισμα και στο τέταρτο δεν βλέπετε την ώρα να σηκωθείτε από την καρέκλα, είναι φανερό ότι τα συγκεκριμένα κομμάτια δεν περνούν το τεστ καταλληλότητας.

thehomeissue_4kathistiko004-672x37210 Η δικτατορία της ΤV

Δεν χρειάζεται να είναι το κέντρο του σύμπαντος ούτε του καθιστικού σας. Όταν οι φίλοι σας κάθονται στον καναπέ, ίσως είναι προτιμότερο να αντικρίζουν τη θέα ή τις φλόγες στην εστία του τζακιού και όχι αναγκαστικά μια οθόνη. Οι περιστρεφόμενες βάσεις τοίχου μπορούν να αποδειχθούν πολύ βολική λύση.

32110-EPIPLA-EPIPLO-FOTIADIS---EPIPLA-THESSALONIKI---OIKIAKOS-EXOPLISMOS---FOTIADIS-MIHAIL-&-SIA-EPE-611 Τζάκι στη λάθος θέση

Αν δυσκολεύεστε να οργανώσετε γύρω του ένα σωστό καθιστικό, προφανώς το τζάκι σας δεν βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή θέση. Επειδή όμως το ζητούμενο είναι η άνεση, πρέπει να τοποθετήσετε τα έπιπλά σας όπως υπαγορεύουν οι συντεταγμένες του δωματίου. Απλώς φροντίστε η θέση των καθισμάτων να εξασφαλίζει ικανοποιητική οπτική επαφή με τη φωτιά.

3dfirstaid_φωτορεαλισμος_103353788-ekptoseis-epipla_600_106434_62L494

12 Πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα

Τσάντες, κλειδιά, παλτά, γαλότσες και αθλητικά παπούτσια, φυλλάδια από τα ντελίβερι της περιοχής, περιοδικά, βιβλία, CDs και DVDs, λογαριασμοί και αποδείξεις. Δεν είναι ανάγκη η εικόνα ενός ζωντανού σπιτιού να είναι αυτή της μόνιμης ακαταστασίας από τα «τρέχοντα». Ακούγονται παλαιικοί, αλλά οι όροι πορτμαντό και πορτκλέ δεν επινοήθηκαν τυχαία. Στον αιώνα που διανύουμε κυκλοφορούν επάξιοι αντικαταστάτες τους, κλειστού και ανοιχτού τύπου, που βάζουν τα πάντα σε τάξη. Οι βιβλιοθήκες και τα ράφια, από την άλλη, για να δείχνουν όμορφα χρειάζονται μια κάποια τάξη, όπως και ο χώρος του οικιακού υπολογιστή, που ακόμη και αν πρόκειται για laptop χρειάζεται τη θέση του. Συμμέτοχοι στην αίσθηση ακαταστασίας είναι σχεδόν πάντοτε τα διάφορα καλώδια, που διατρέχουν τα λίβινγκ-ρουμ και κουβαριάζονται όπως όπως κάτω από έπιπλα και χαλιά, για να μη μιλήσουμε για τις μπαλαντέζες και τα πολύπριζα. Εξαφανίστε τα! Αν οι πρίζες δεν έχουν προβλεφθεί σε στρατηγικά σημεία, όπως, για παράδειγμα, κοντά στην τηλεόραση και στο ηχοσύστημα, εγκιβωτίστε τα μέσα σε διακριτικούς σωλήνες ή στερεώστε τα κατά μήκος του τοίχου.

24053-EPIPLA-EPIPLA-ASPROPYRGOS-ATTIKI---SALONIA-KREBATOKAMARES---TRAPEZARIES-0113 Ντουλάπες: ποτέ δεν είναι αρκετές

Σύμφωνοι, συχνά δεν επαρκούν, αλλά πόσο αναγκαία μάς είναι στ’ αλήθεια όλα αυτά που συσσωρεύουμε με τα χρόνια; Απλώς καταλαμβάνουν χρήσιμα ράφια, αλλά ευτυχώς ένα ξεσκαρτάρισμα από καιρού εις καιρόν βάζει όριο στα παπούτσια και στα στοιβαγμένα κουτιά κάτω από το κρεβάτι. Μετά την αποσυμφόρηση, το δεύτερο βήμα είναι η σωστή οργάνωση των χώρων αποθήκευσης. Τα συστήματα που διατίθενται στην αγορά προσφέρουν οικονομικές προτάσεις surmesure, που αξιοποιούν και το τελευταίο κυβικό εκατοστό – από τα ντουλάπια της κουζίνας και την κρεβατοκάμαρα ως το πιο μικρό WC ή λουτρό.

14 Ακατάλληλο φως

Ψυχροί λαμπτήρες που δεν κολακεύουν πρόσωπα και αντικείμενα και δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι αποκαλούμε ατμόσφαιρα είναι ικανοί να καταστρέψουν την καλύτερη διακόσμηση. Και επειδή ένας χώρος πρέπει να διατηρεί τη γοητεία του και μετά τη δύση του ηλίου, προτιμήστε περιφερειακό φωτισμό με λαμπατέρ και απλίκες παρά ένα κλασικό κεντρικό πολύφωτο. Εξίσου καλή λύση αποτελούν οι κρυφοί φωτισμοί καθώς και οι ροοστάτες (ντίμερ) οι οποίοι ρυθμίζουν την ένταση του φωτός.

kante-ta-palia-sas-epipla-na-moiazoun-me-kainourgia-115 Υπόδουλοι της στόφας

Τα πολύ ανοιχτόχρωμα υφάσματα και χαλιά σε ένα οικογενειακό καθιστικό, από όπου παρελαύνουν καθημερινώς ορδές φίλων, αποδεικνύονται καταστροφή από την πρώτη εβδομάδα, ενώ στο μαύρο «γράφει» και το παραμικρό σκουπιδάκι ή ψίχουλο. Το να ανησυχείτε διαρκώς για τους πιθανούς λεκέδες σίγουρα δεν σας αφήνει να χαλαρώσετε. Κρατήστε λοιπόν τα ανοιχτόχρωμα ή πιο ευαίσθητα υφάσματα και χαλιά για τις κρεβατοκάμαρες και εμπιστευθείτε το εκρού-μπεζ, το γκρι-σταχτί, το καφέ και το χρώμα του σπάγκου για σκληρή, καθημερινή χρήση. Αν η λάθος επιλογή έχει ήδη γίνει και δεν έχετε ράψει ακόμη καλύμματα, σπεύσατε! Τα ριχτάρια επίσης είναι μια διαδεδομένη λύση, αρκεί να ακολουθούν τις αποχρώσεις των υφασμάτων επίπλωσης και να στρώνουν όμορφα χωρίς να αλλοιώνουν το σχήμα του καναπέ σας.

κατάλογος

16 Χαλιά-υπερπαραγωγή

Οι κλασικές μπουχάρες και τα ανεκτίμητα περσικά χαλιά ταιριάζουν σε πολύ συγκεκριμένα στυλ. Ομοίως τα μεταξωτά, παστέλ κινεζικά χαλιά αλλά και τα εκκεντρικά ποπ ή οπ αρτ κομμάτια. Στις ΗΠΑ οι περισσότεροι διακοσμητές στήνουν τον χώρο γύρω από ένα εντυπωσιακό χαλί και απομονώνουν κάποιες από τις βασικές αποχρώσεις του σε αμπαζούρ, μικρά διακοσμητικά αντικείμενα και μαξιλάρια. Στον αντίποδα βρίσκεται η σύγχρονη ευρωπαϊκή προσέγγιση: απλά μάλλινα χαλιά ή μοκέτες σε απόχρωση που αφομοιώνεται στο σύνολο και αντιμετωπίζεται ως μέρος του ντεκόρ. Ιδανικά το χαλί πρέπει να προσεγγίζει χρωματικά το δάπεδο, αφού είναι αναπόφευκτα φυσική συνέχειά του. Προτού καταλήξετε όμως στο μέγεθος του χαλιού, βεβαιωθείτε για το πώς θα τοποθετηθεί πιο σωστά σε σχέση με τη θέση των επίπλων σας. Για παράδειγμα, ένας καναπές δεν δείχνει το ίδιο ωραία όταν ένα κομμάτι του πατάει έξω από το χαλί, οπότε, αν συμβαίνει αυτό, μάλλον χρειάζεστε κάποιο σε μεγαλύτερη διάσταση. Να θυμάστε ότι στα κλασικά χαλιά η μόδα προστάζει «όχι μεγάλα, αλλά πολλά μικρά που σχηματίζουν παζλ».

subcategory_1_1_tn

17 Δεν πετάμε τίποτε

Η αυθεντική ωραιότατη δανέζικη vintage τραπεζαρία της γιαγιάς δεν πειράζει που δεν χωράει ούτε στην κουζίνα του καινούργιου σας σπιτιού. Μήπως ήρθε η ώρα να την αποχωριστείτε ή θα την αφήσετε συσκευασμένη στην αποθήκη μέχρι την επόμενη μετακόμιση; «Μόνο και μόνο επειδή κάτι είναι παλιό, δεν σημαίνει ότι είναι και καλό» λέει ο ελληνοαμερικανός εξ Αιγύπτου διακοσμητής του τζετ σετ Τζον Στεφανίδης. «Για τον Θεό! Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει».

18 Μικρά υπνοδωμάτια, μεγάλες προσδοκίες

Στον βωμό ενός υπέρδιπλου κρεβατιού θυσιάζεται και η λιγοστή ελευθερία κινήσεων στο δωμάτιο. Προσαρμοστείτε στην πραγματικότητα και αφαιρέστε περιττούς όγκους επιλέγοντας ένα υπόστρωμα αξιώσεων με επιτοίχιο κεφαλάρι. Επίσης, αντικαθιστώντας τις πόρτες της ντουλάπας με επάλληλες, θα κερδίσετε χώρο και για κομοδίνα ή βοηθητικά έπιπλα.

19 Βεράντα στα αζήτητα

Και το πιο μικρό μπαλκόνι αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια του χώρου μας. Δεν είναι ούτε πλυσταριό ούτε σημείο συγκέντρωσης περιττών και αχρήστων. Φροντίστε το τοποθετώντας φυτά που, ως φυσικός φράκτης, είτε θα καδράρουν τη θέα είτε θα εξασφαλίσουν την ιδιωτικότητα στη βεράντα σας – σύμμαχοι είναι και οι κατεβασμένες τέντες. Δώστε, λοιπόν, λίγο περισσότερη προσοχή στο τεντόπανο που θα διαλέξετε να βλέπετε καθημερινά από το παράθυρο και ξανασκεφτείτε το προτού επιλέξετε τρικολόρε φλοράλ και εμπριμέ, που θα τα έχετε βαρεθεί τον πρώτο κιόλας χρόνο.

Contemporary living room
Contemporary living room

20 Διακόσμηση x-press

Δεν είναι ανάγκη να κάνετε τα πάντα γρήγορα. Πάνω στη φούρια λαμβάνονται οι πιο λανθασμένες αποφάσεις. Ο νεοϋορκέζος interior designer Μάριο Μπουάτα – στην πελατεία του συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η Μαράια Κάρεϊ, ο Μπίλι Τζόελ, ο Χένρι Φορντ και η Μπάρμπαρα Γουότερς – παρομοιάζει τα σπίτια με τους κήπους που χρειάζονται τον χρόνο τους για να ανθίσουν ή τους πίνακες ζωγραφικής που ολοκληρώνονται σταδιακά. «Μία πινελιά σήμερα, δύο-τρεις αύριο. Τα δωμάτια εξελίσσονται καθώς οι άνθρωποι ζουν και μεγαλώνουν μέσα σε αυτά» λέει. Τελικά μόνο ζώντας σε έναν χώρο ανακαλύπτουμε τις πραγματικές ανάγκες του, οι οποίες στην ουσία δεν διαφέρουν από τις δικές μας.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο BHMΑDECO

 

 

 

Comments

comments

 

Θέλεις να διαβάζεις άρθρα σαν το παραπάνω

Βάλε το e-mail σου και κάνε click για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση!