Της: Έπη Τρίμη
Κριτική
Ο θεατής, ταξιδεύει νοητά στην Πόλη του 1950. Ο Εξηνταβελόνης – διαβόητος τσιφούτης, εχθρός της παιδείας και του κοινωνικού κράτους και κάθε έννοιας ελευθερίας- είναι ένας χήρος άντρας με μεγάλη οικονομική επιφάνεια που έχει δύο παιδιά και δύο πάθη, τα χρήματα και την Εμινέ που θέλει να παντρευτεί. Ευτυχώς για όλους, ο υπηρέτης του που έχει υποφέρει τα πλείστα όσα από την τσιγκουνιά του, θα δώσει ως από μηχανής Θεός τη λύση χτυπώντας τον αμετανόητο τσιγκούνη στο πιο ευαίσθητο σημείο του. Η απίστευτη σφιχτοχεριά του τον κάνει να στερεί από τα παιδιά του αλλά και το υπηρετικό προσωπικό ανέσεις ακόμη και το ίδιο το φαγητό. Έτσι, αυγατίζει την περιουσία του που αποτελεί και στόχο του. Ο Εξηνταβελόνης, σκαρφίζεται τους πιο ασύμβατους και ανορθόδοξους γάμους για τον ίδιο και τα παιδιά του με απίστευτες κωμικοτραγικές προεκτάσεις και αρκετά διδάγματα ακόμη και για σήμερα 200 χρόνια μετά.
Το έργο, γράφεται στη Σμύρνη το 1816 και θυμίζει αρκετά το Φιλάργυρο του Μολιέρου, στην Ελληνική εκδοχή. Στον ομώνυμο ρόλο ο Χρήστος Βαλαβανίδης ερμηνεύει εξαιρετικά τον Εξηνταβελόνη. Οι ιδιωματισμοί της γλώσσας, τα κωμικά στοιχεία του ρόλου αλλά και το εκτόπισμα του αγαπημένου ηθοποιού απογειώνουν το χαρακτήρα. Η δε Υρώ Μανέ στο ρόλο της προξενήτρας προκαλεί αστείρευτο γέλιο. Είναι μια ηθοποιός με μεγάλη υποκριτική ικανότητα και με ευκολία ενστερνίζεται τις απαιτήσεις των ρόλων της.
Η παράσταση συνδυάζει αρμονικά το μοντέρνο και το αφαιρετικό, τους ιδιωματισμούς και τη ελαφρότητα που της αρμόζει. Η δε μουσική, η σκηνοθετική παρουσία των ηθοποιών, οι φωτισμοί και τα κουστούμια συνέθεσαν μια ευφρόσυνη και ενδιαφέρουσα παράσταση. Όλο το cast των ηθοποιών είναι προσεκτικά επιλεγμένο με αποτέλεσμα ο ρόλος τους να τους ταιριάζει «γάντι». Η εν λόγω παράσταση έχει ειδικό ενδιαφέρον τόσο ως αισθητικό όσο και ως ιδεολογικό δημιούργημα της εποχής που γράφηκε και είναι πιο σύγχρονη από ποτέ. Την απολαμβάνεις από την αρχή έως το τέλος με το ίδιο αστείρευτο ενθουσιασμό και σας την προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
————–
Κωμωδία διάρκειας : 135’
- Σκηνοθεσία Λίλλυ Μελεμέ
- Σκηνικά Γιώργος Γαβαλάς
- Κοστούμια Βασιλική Σύρμα
- Κίνηση Μόνικα Κολοκοτρώνη
- Μουσική Χαράλαμπος Γωγιός
- Βοηθός σκηνοθέτη Μαρίνα Τσουμπρή
- Β Βοηθός σκηνοθέτη Ρέα Θωμάκου
- Φωτογράφος παράστασης Ελίνα Γιουνανλή
Διανομή:
- Αμαλία Αρσένη
- Χρήστος Βαλαβανίδης
- Κώστας Γαλανάκης
- Υρώ Μανέ
- Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
- Σπύρος Μπιμπίλας
- Εύα Σιμάτου
- Γιώργος Στάμος
- Γιωργής Τσουρής