Στην Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα, μέσω των οποίων μπορείς να βρεις οποιοδήποτε προϊόν κι αν αναζητάς.Τι ισχύει με εγγύηση, επιστροφές και αποζημιώσεις στις On line αγορές;
Ψάξε στην ιστοσελίδα του καταστήματος που θα επιλέξεις πληροφορίες όπως, το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να σου παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο τα παραπάνω στοιχεία, ειδικά την έδρα και τα τηλέφωνα / e-mail επικοινωνίας.
Στις αξιολογήσεις, συνήθως, οι χρήστες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει κάποια αγορά αναφέρονται σε θέματα για το κατάστημα που σε ενδιαφέρουν, όπως:
η επικοινωνία / εξυπηρέτηση
η διαδικασία παραγγελίας
η παράδοση / παραλαβή
η υποστήριξη μετά την πώληση
η ανταπόκριση στις αξιολογήσεις
Πριν προβείς στην παραγγελία σου, είναι απαραίτητο να υπολογίσεις το συνολικό κόστος και να ενημερωθείς για τους τρόπους πληρωμής, την πολιτική επιστροφών, την πολιτική ακύρωσης ή τι γίνεται σε περίπτωση που η παραγγελία σου χαθεί. Όλες αυτές οι πληροφορίες, θα πρέπει να αναγράφονται ξεκάθαρα στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος και σε βοηθούν να αποφασίσεις εάν θα προχωρήσεις με την παραγγελία σου ή όχι.
Όσον αφορά στην πληρωμή, δώσε προσοχή στην τιμή πώλησης του προϊόντος, εάν επιβαρύνεσαι με επιπλέον έξοδα όπως φόρους (π.χ. για αγορές εκτός Ε.Ε.), στα έξοδα αποστολής ή την προμήθεια επί της συναλλαγής, όπως επίσης ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής και οι πληροφορίες για την ασφάλεια τους.
Υπαναχώρηση-Επιστροφή χρημάτων:
Ο πελάτης, έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει από την σύμβαση αγοράς μέσα σε χρονικό διάστημα 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών (όταν πρόκειται τέτοια σύμβαση), ή από την παράδοση (όταν πρόκειται για προϊόντα) και μάλιστα όταν είναι πολλά προϊόντα στην ίδια παραγγελία από την παράδοση και του τελευταίου ενώ όταν υπάρχει υποχρέωση παράδοσης προϊόντων σε τακτά διαστήματα από την παράδοση του πρώτου.
Σε περίπτωση που ασκήσεις το δικαίωμα υπαναχώρησης υποχρεούσαι να αποστείλεις το/τα προϊόν/ντα στην αρχική του/τους κατάσταση και εφόσον δεν έχουν αφαιρεθεί οι ειδικές σημάνσεις του προϊόντος (προστατευτικά, καρτελάκια, ετικέτες), συνοδευόμενο/α απαραιτήτως από τη σχετική δήλωση υπαναχώρησης και με το αντίστοιχο παραστατικό πώλησης. Να θυμάσαι πως η επιστροφή γίνεται δεκτή μόνο κατόπιν έγκρισης της εκάστοτε εταιρείας.
Η επιστροφή των χρημάτων πραγματοποιείται είτε μέσω τραπέζης, είτε μέσω πιστωτικής κάρτας. Εάν δεν προλάβετε και η παραγγελία σας αποσταλεί, τότε ισχύει η περίπτωση επιστροφής προϊόντων.
Εάν έχετε πληρώσει με την πιστωτική σας κάρτα και επιθυμείτε την ακύρωση της συναλλαγής σας -εφόσον δεν σας έχουν αποσταλεί τα προϊόντα- ενημερώνετε την εταιρία εντός 24 ωρών από την εντολή αγοράς σας, μέσω e-mail ή τηλεφωνικά, για να σας επιστρέψουν άμεσα το ποσό χρέωσης που έχει γίνει στην πιστωτική σας κάρτα.
Και για το τέλος αφήνουμε μερικούς κανόνες που πρέπει να θυμόμαστε άπαντες για να προλάβουμε τέτοιου είδους καταστάσεις:
Χρησιμοποιούμε πάντα το Pay Pal για τις πληρωμές μας.
Ανοίγουμε αμέσως το πακέτο μετά την παραλαβή, ακόμη και μέσα στο ταχυδρομείο.
Φωτογραφίζουμε τις συσκευασίες αν είναι χτυπημένες.
Δεν πετάμε τις συσκευασίες γιατί ενδέχεται να το στείλουμε πίσω.