Ακολουθούμε όλα τα χρήσιμα tips που θα σάς βοηθήσουν να γράψετε καλά στις πανελλαδικές εξετάσεις, αν τα κατανοήσετε και τα πράξετε με ευλαβική πίστη:
1. Κοιτάμε το πρώτο ερώτημα και μόνο.
Αν είμαστε σίγουροι ότι το ξέρουμε, το γράφουμε και πηγαίνουμε στο επόμενο. Αν δεν είμαστε σίγουροι, κρατάμε κάποιες υποσημειώσεις που θα μας βοηθήσουν αργότερα να το εξετάσουμε, το αφήνουμε και πηγαίνουμε στο επόμενο.
Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται σε κάθε ερώτημα διαδοχικά μέχρι και το τελευταίο. Στη συνέχεια, ακολουθούμε την ίδια τακτική, στα ερωτήματα που απομείνανε, επιλέγοντας κάθε φορά, αυτό που εμείς πλέον θεωρούμε πιο βατό.
2. Διαβάζουμε κάθε θέμα προσεκτικά και αργά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται.
Αφού απαντήσετε κάποιο ερώτημα, διαβάστε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
Όταν ολοκληρώσετε την απάντηση σε κάποιο ερώτημα, δεν κάνει και τόσο μεγάλο κόπο να διαβάσετε την εκφώνηση για ακόμη μία φορά.
Εάν αυτά που γράψατε είναι τα σωστά τότε θα αισθανθείτε πολύ καλύτερα για τη συνέχεια, καθώς ολοκληρώσατε πλήρως την απάντηση του ερωτήματος. Εάν διαπιστώσετε ότι έχετε παραλείψει κάτι, θα έχετε την ευχέρεια και το χρόνο να το συμπληρώσετε χωρίς κάποιο ιδιαίτερο άγχος!
Και σίγουρα, δε θα βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να έχετε παραλείψει απαντήσεις που ήδη γνωρίζετε
3. Ερωτήσεις που φαίνονται γνωστές και εύκολες, χρειάζονται περισσότερη προσοχή
Διαβάζουμε με την ίδια σοβαρότητα όλες τις ερωτήσεις, και σκεφτόμαστε καλά τις απαντήσεις, ώστε να είμαστε σίγουροι πως αυτό που γράφουμε είναι πραγματικά αυτό που μας ζητείται.
4. Χρησιμοποιείστε λειτουργικά το πρόχειρο (τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου)
Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για το αν πρέπει πρώτα λύνουμε τα θέματα στο πρόχειρο ή όχι. Κάθε μαθητής διαμορφώνει το δικό του τρόπο. Εάν κάποιος είναι σίγουρος για την απάντηση μπορεί να απαντήσει κατ’ ευθείαν στο καθαρό. Αν όχι, τότε μάλλον θα δοκιμάσει στο πρόχειρο.
5. Προσέξτε την εμφάνιση του γραπτού σας
Συνήθως παραδίδονται γραπτά, πολλές φορές ανορθόγραφα, με ελλείψεις και λάθη στη γραμματική, σαφώς μη εμφανίσιμα και αρκετές φορές με ασυναρτησίες και ασύνδετες σκέψεις.
Βέβαια δεν υπάρχουν μονάδες για την εμφάνιση του γραπτού, επηρεάζουν όμως σημαντικά τους βαθμολογητές, όπου μέσα στο ‘χάος’ ξεχωρίζει ένα προσεγμένο γραπτό.
Χρησιμοποιείτε όργανα για να κάνετε σχήματα ή τα κάνετε με το χέρι;
(αλήθεια υποστηρίζετε ακόμα ότι μπορείτε να κάνετε ένα κύκλο με το χέρι και χωρίς διαβήτη;).
Αφήνετε 2-3 κενές σειρές ανάμεσα στα ερωτήματα που απαντάτε, ώστε να ξεχωρίζουν. Βοηθάει και εσάς να βρίσκετε γρήγορα στοιχεία από προηγούμενα ερωτήματα, αλλά προσφέρει και διαθέσιμο – αξιοποιήσιμο χώρο να συμπληρώσετε κάτι που σκεφτήκατε αργότερα
Μη θεωρείτε πως είναι υποχρέωση του βαθμολογητή να καταλάβει τι έχετε εσείς στο μυαλό σας, και να ξεχωρίζει που αρχίζει και που τελειώνει η απάντηση σας σε κάποιο ερώτημα.
6. Μην αφήνετε κάποιο θέμα κενό από απάντηση.
Αν αφήσετε κάποιο θέμα χωρίς απάντηση, το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να πάρετε καμία μονάδα σε αυτό. Αν γράψετε κάτι, που ίσως να θεωρείτε ότι είναι και λάθος, δεν έχετε να χάσετε απολύτως τίποτε!
Τμήμα κειμένου: edu.klimaka.gr
Γονείς την προσοχή σας! Μην αγχώνεστε και στενοχωριέστε αν τα παιδιά σας, αυτή τη χρονιά είναι υποψήφιοι στις πανελλαδικές και έχουν αλλάξει στάση συμπεριφοράς!
Λίγο πολύ σε όλους τους έφηβους συμβαίνει!
Δείτε την ιστορία μίας φίλης – αναγνώστριας:
Στην περίπτωση που τα παιδιά δεν γράψουν τόσο καλά όσο υπολόγιζαν, δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, υπάρχει και…. Plan B!
ΙΕΚ: Μία καλή επιλογή για να επιτύχεις επαγγελματικά! – Οι τομείς με τη μεγαλύτερη ζήτηση!